2:a advent 2009

Publicerat. 2009-12-06 | 21:45:48
God Kväll!
Klockan är snart halv tio, jag och Niklas har precis sett filmen "Flickan som lekte med elden" Den var riktigt bra och spännande och nu kan man ju nästan inte låta bli att boka biljetter för att se den tredje och sista delen... :) Man är ju riktgt nyfiken på vad som ska hända härnäst och inte minst hur det går för Lisbeth, hon blev riktigt tilltyglad denna gången ju!
Vi hyrde filmen i går på Shell men det blev lite ändrade planer så vi hann inte se den i går, så när jag åkte hem från jobbet vid 5 åkte jag och hyrde om filmen...
Vi skulle sett den i går kväll efter att Niklas kommit hem från jakten, jag var på stan en sväng på fm och kikade efter nya mamma byxor, tror ni det fanns? Ja jo visst det gjorde det ju i och för sig men inte i min storlek, hoppas de får in fler storlekar framöver så jag får mig ett par nya brallor, sedan åkte jag ut mot skogen för att äta lunch med Niklas, det drog ut lite på tiden då Ludde inte kom tillbaka efter ett drev, till slut kom de och bara några minuter efteråt ringde Niklas kompis som i onsdags fick sin tredje son, de undrade om vi ville komma och hälsa på, jag sa ju ja direkt men Niklas sa nej då han var trött, så jag bad om att vi skulle få komma en annan dag men bara 20 min efter att vi lagt på ändrade sig Nikals och ville visst åka och hälsa på dom, så vi åkte hemåt, Niklas bytte om och så hämtade vi presenten till lilla Zimon så klart!!
Herrgud va söt han va, när vi kom låg han på skötbordet och fick blöjan bytt och när han var klart lämnade mamma Madde över honom till mig och han somnade så gott i min famn:) Niklas höll också i honom, när vi satt och åt så började han gråta när han låg i sin säng så Niklas erbjöd sig att hämta upp honom, det tog en stund men till slut kom han med Zimon i sin famn. Så söta de var:)
När vi åkte hemåt i går frågade jag Niklas om det var svårt att få upp honom, Niklas svarade nej men att han var noga med att ha fått ett bra grepp under nacken och sedan tog han "bakbenen" jag började asgarva och sa det att älskling, det är inget rådjur du pratar om utan en bebis. Det heter ben!! :) ha ha Niklas skrattade han också...
Niklas var till och med inne på toa och bytte blöja innan vi skulle hem, tidigare under kvällen satt han och rynkade på näsan inne i köket när vi pratade om blöjbyte så jag sa det att du tror att det är mycket värre än va de e. Jag hade tidigare under kvällen bytt på Zimon själv, men Niklas gick med in och blev ganska chockad när det knappt var ngt i blöjan, han till och med vek ihop den, kastade den och sa, nej det var ju inte så farligt och ingen lukt heller... ha ha han e så söt min prins. När vi nästan var hemma i går la han handen på mitt ben och sa att jag är det bästa som hänt honom, att han älskar mig och att han längtar tills vår bebis kommer:)
Och visst gör vi det, nu längtar vi ännu mer än innan efter vårt lilla mirakel som ligger där inne i magen och sprattlar:)

Idag är det 2:a advent, jag har jobbat mellan 8.30-17 och sedan åkte jag som sagt hem och tittade på film med min prins.
Mer än så händer väl inte idag, jag ska strax lägga mig ner under en jul filt i soffan och mysa. Och se om pyret sparkar mer:)
I mrrn blir det jobb mellan 15-21 

Inte att förglömma så klart, i går var det ju lördag och det innebär ny vecka för oss, i går gick jag in i vecka 27!
F.o.m i går började gravid försäkringen gälla också... 
Idag är det exakt  96 dagar var till BF!



Söta Zimon 3 dagar gammal:)


De fins ljus träden i Borås:)


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback