4:e advent 2009

Publicerat. 2009-12-20 | 14:24:30

Idag är det 4:e advent, dags att tända 4:e och sista ljuset. Har inte gjort det riktigt än, det blir nog senare i kväll!
I går var ju Niklas iväg och när han kom hem åkte vi bort till hans kusin Lars och tjejen Lina. Vi satt och pratade en stund men sedan blev både Niklas och Lars lite väl runda under fötterna, Lars gick och la sig och vi åkte hem. Så kan det bli när man är iväg med killarna;)
I morse var Niklas uppe före mig igen, denna gång pga bakfylla tror jag;) Jag låg kvar och drog mig en stund och helt plötsligt kommer Niklas in med fruksot till mig. Det har jag aldrig fått innan och jag blev super glad:) Han hade värmt risgrynsgröt och blandat socker och kanel i en liten skål, han hade också gjort 2 st ost smörgåsar... Han visste inte riktigt vilka tabletter och grejer jag skulle ha så det frågade och kom sedan in med min folsyra och blutsaft samt ett glas med äpplejuice:) Sötis e han... Tack älskling..

Idag blir det en lugn söndag, jag ligger och kikar på reprisen av Robinsson och njuter av en sparkande bebis. Niklas åkte till skogen för en stund sedan och blir väl borta hela dagen. Det stod visst räv på schemat idag:)
När Robinsson är slut ska jag greja lite inför flytten! Då åker nog julmusiken på:)

I går var jag nere i källaren och tog kort på vår barnvagn... Japp den står nere i källaren och väntar på lilla bebisen:) Vi köpte den på blocket för ett tag sedan. Vi bestämde oss ganska tidigt för att köpa en begagnad och efter ett tags spanande på blocket så hittade vi denna som vi båda tyckte väldigt mycket om! Åkte ner till GBG för att kika på den, provköra och se om den fick plats i bilen bredvid Luddes bur. Och visst gjorde den det så vi slog till direkt. Det blev en Svart duovagn från Kronan. Alttså liggdel samt sittdel (liggdelen endanst använd 9 månader och sittdelen aldrig använd) Klädseln på liggdelen var ngt solblekt men inte sådär så det störde men jag kontaktade Kronan och då sålde de ut förra årets klädsel för 100 kr så jag slog till direkt, de skickade hem klädseln och på ett litet kick var klädseln på liggdelen helt ny. Toppen!! Vi fick också med åkpåse, mjuklift, hjulskydd, regnskydd och insektsnät. Och tro det eller ej en ringklocka, men den kommer vi inte använda, ha ha!!
Vi betalade 3000:- för allt och nypris är 6495:- Sedan fick vi köpa till en skötväska som gick på 499:- Det ska ju matcha;) Så ja vi e riktigt nöjda, varje gång vi tvättar och ska hämta kvättmedlet i förrådet så "provkör" vi vagnen... man längtar såå! Niklas ser helt underbar ut när han står där och puttar vagnen fram och tillbaka:) Och varje gång säger han att han längtar..
Vi har också köpt ett babyskydd eller snarare bebisens farmor och farfar har betalt den, även den är begagnad och köpt via blocket av en familj i Borås. Använd till ett barn och ser helt ny ut, jag tvättade klädseln direkt när jag hämtat den. Det blev en Akta Graco Logico S med bas. Man sätter fast basen som alltid kommer sitta i framsätet och sedan klickar man bara i stolen, man slipper krångla med bälte och sånt. Perfekt!!
Vi är så glada att vi köpt saker lite då och då till bebisen nu när det är som det är, Niklas är arbetslös och jag kommer gå hem från jobbet den 11 januari, det går ju åt lite pengar när man ska få en liten... :)

Bilder kommer här:)

Ha en bra 4:e advent!


Fina vagnen med liggdelen på..


Sittdelen med mjuklift...


Bara sittdelen:)


Och babyskyddet med basen...


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback