76 dagar!!

Publicerat. 2009-12-26 | 16:06:11

Idag går jag in i vecka 30!! :)
Herregud, jag hänger knappt med.. det går undan nu! Idag är det 76 dagar kvar till beräknad förlossning!!
Jag mår för det mesta bra, har blivit lite slö det sista och vissa grejer på jobbet börjar bli lite kämpigt men jag har bara 11 arbetspass kvar innan jag går hem på havandeskapspenning. Så det ska bli skönt! Känner speciellt av ryggen och man e ju inte direkt smidig när man befinner sig på golvet:)
I måndags besökte jag mödravården. Började med att ta prover vilket gick sådär, hade högt socker värde så min bm ville att jag skulle komma och göra en sockerbelastning redan på tisdag morgon istället för i januari, sedan skulle hon lyssna på bebisen hjärta och till en början låg de på 170, vilket inte var så roligt! Men hon trodde det berodde på att bebisen var aktiv och då ökar hjärtljuden. Efter 5:e försöket låg hjärtljuden på 153 vilket kändes skönt! Men man blir ju orolig men min BM sa det att det var helt okej.
Åkte tillbaka till mödravården i tisdags morse, denna gången gick det bättre att dricka sockerlösningen, fick några droppar citron i som gjorde att det inte blev lika sött, satt i två timmar och vämtade för att sedan se vad mitt värde skulle bli, innan jag drck låg jag på 4 någonting och efter blandningen låg jag på 7, så det var helt godkänt, antagligen berodde det höga värdet i måndags på att jag precis innan åkte iväg åt frukost bestående av ett stort glas äpple juice och youghurt. Men som sagt, jag låg bra i tisdags vilket var skönt:)
Nästa besök blir den 13:e januari!! Längtar...


Barnet: Barnet växer mycket och ökar nu från drygt ett kilo till tre och ett halvt kilo på bara tio veckor. Barnet vaggas till sömns av mammans rörelser och vaknar ofta när hon lägger sig. Den dygnsrytm som barnet har i slutet av graviditeten kan även hålla i sig efter födseln, men det är inte säkert. Barnet hör många ljud inifrån mammans kropp, bland annat ljud från mammans hjärta och mage. Ljud från magen kan i vissa fall uppgå till så mycket som 80 decibel vilket kan jämföras med en kraftigt trafikerad gata.

Du är på dag 204 av 280. (72,9%).

 
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 12 mar 2010
Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback