En ledig dag...

Publicerat. 2009-12-16 | 22:30:39
Hejsan!
Idag har jag haft en ledig dag! Gick upp tidigt för att få ut så mycket som möjligt av dagen! Men den blev inte riktigt som jag hade palnerat tyvärr.
Jag började dagen med att åka med svärmor och Niklas mormor till Dalsjöfors för att kika i smyckes butikerna som ligger där, det tog lite längre tid än vad jag hade tänkt, innan jag styrde bilen bilen hemåt åkte jag förbi vår nya lägenhet för att ta ett kort på hur det ser ut utifrån... bild kommer här nere:) När jag kom hem var det dags att äta lite mat och sedan hade jag planerat att åka ner till Knalleland för att köpa en julgransfot och en ny ljusslinga till vår julgran. Förra året hade vi "vanliga" ljus men när vi var hos Niklas kusin förra julen hade de små ljus i granen så jag köpte en slinga med 80 st småljus.. kommer bli så mysigt! Bild kommer i mrrn för då ska Niklas åka till skogen för att leta en gran och sen ska han "sjuta" den, japp i familjen Forsberg hugger man inte en gran utan man tar hjälp av ett hagelgevär istället:) Räcker med ett skott så ligger granen ner;) Visst e det lite gulligt, ha ha. Jag var med förra året när han "sköt" den vi hade då och han var så stolt och nöjd. Söt e han:)

Hade tänkt att jag skulle tillbringa tid på vinden i dag för att rensa och plocka iordning på det vi har på vinden så man slipper göra det i sista stund, tanken är väl att Niklas ska bära ner det som e där uppe och ställa nere i källaren istället så de som ska hjälpa oss flytta sen lätt bara kan ta alla saker och bära in i släpet:)
Pratade med Fristad bygg i går som hyr ut lägenheten och vi kommer nog få den i mitten på januari pga att den redan är tom. Den ska besiktigas och så ska golven poleras och slipas innan vi får den. Vi ska vara med på besiktningen, vi ska då påpeka att det är massa hål i väggen i hallen och sen att det inte finns brandlarm...
Nej det får bli att ta tag i vinden på fredag eller lördag, är ledig då. Hopppas bara att jag klarar av det för idag har jag haft riktigt ont, får sån fruktansvärd ischias från och till och den gör att jag knappt kan gå, inte sitta heller för den delen. Har jag så ont i mrrn som jag haft idag får det nog bli att vara hemma från jobbet i mrrn:( Torsdagar innebär mycket lyft och det kommer jag inte klara...

Nej man kanske ska krypa ner i sängen nu... de e nästan dags!

I mrrn kl 10.30 ska min prins på arbetsintervju! Håll tummarna för honom!

God Natt, och till pappa.... frysen kommer vi koppla in i Fristad. Har två klädgarderober så den får bo i en av dom:) Bra va;) När det e dags för flytt får ni gärna komma och hjälpa till;)


Här är vår blivande lägenhet, på Hammarbyvägen 16 i Fristad.
Köksfönstret till höger och tvrummet till vänster:)
UNDERBART med bottenvåning:)
Vi tror det kommer bli toppen!!!
Längtar efter att vi får nyckeln:)


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback