Jakten på den perfekta julgranen...

Publicerat. 2009-12-17 | 21:39:23

Hej!

Idag gav vi oss ut i det mysiga men kalla julvädret för att få tag på den perfekta julgranen! Niklas jagar ju så han har tillgång till ganska stora jaktmarker och de har fått lov att ta granar, vilket är toppen för oss:) Niklas hade ju så klart med sig sitt hagelgevär och två skott för att "skjuta" granen...
Vi åkte till samma ställe som förra året med i år hade vi dock inte sett ut någon utan det fick vi göra i skogen bland all snö:) Och det tog faktiskt inte så lång tid innan vi hittade granen vi ville ha med oss hem:)
Bilder kommer nedan men också en film:) Mäkta stolt kan man lugnt säga att han var idag!! :) Han var helt underbar att titta på....




Niklas i högsta hugg med geväret:)


Granen vi valde ut...


Två skott och granen var av:)


Stolt granjägare:) ha ha


Sen skulle den ju in i bilen också och man kan ju lugnt säga att de var precis!


Mina prinsar:)


Såhär går det till när man "skjuter" gran!!


Bild på den klädda granen kommer... vår kamera e ingen höjdare när det gäller såna bilder tyvärr. Använder jag blixten så ser det ut som en helt vanlig gran med bara kulor i, ljusen syns inte. Och använder jag inte blixt blir kortet helt mörkt och bara ljusen syns... Jag får fundera lite på hur jag ska lösa det:)
Hur gjorde jag förra året?? Hm!


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback