Trasig plattång och hårfön!!

Publicerat. 2009-02-06 | 14:13:28

Fredag igen! Härligt!!

För bara ngn vecka sedan när jag stod och plattade håret här på morgonen så small min platt tång och de blev kål svart i lägenheten, där gick den sönder..
Idag stod jag och fönade håret... och helt plötsligt blev den helt tyst... där gick den sönder..
Som tur e hade jag dublett av dem så jag klarade mig ändå.
Ändå rätt förstående varför de gick sönder.. fönen köpte jag på ÖB 2005 när jag flyttade hemifrån och platt tången 2003 tror jag ha ha!!

Har precis ätit lite köttfärsröra med blomkål och gurka, så nu e man mätt:)
Åkte med Niklas in till stan förut, han ska ju skriva på sina anställningspapper idag och hämta kläder, vi båda trodde de skulle ta max en halv timma men de skulle tydligen ta 1,5 timma så jag och Ludde tog bilen och åkte hem, vi skulle ju handla så jag tänkte göra de på hemvägen men jag sparar de tills jag ska hämta Niklas, han slipper alltid undan handlig annars men inte idag, ha ha. Kan vara skönt att få lite hjälp!!
Innan vi åker till Willys sen ska Niklas hoppa in på Arbetsförmedlingen och avskriva sig! Nu behöver han inte stå som arbetssökande där mer...

Ringde Alfakassan IGEN förut!! Men nej de har inte behandlat hans papper än, så vi får väl inte pengar för än om 2 veckor. Fan snart e de kris här. Vi kommer garanterat att stå utan pengar innan vi får dem, båda behöver bensin för att ta sig till jobbe och mat ska man ha!! Att de ska vara så in i helvete svårt för dem att godkänna så han kan få sina pengar! Dom har ju sagt att alla hans papper kommit in!! GALEN blir man! Bäst för dem att pengarna kommer INNAN jag åker utomlands!! Vi behöver ju pengarna!!
Och de e tur att man inte sitter öga mot öga med dom som svarar. De e ju inte speciellt trevligt precis!!!
De enda positiva e väl att han får ut en ganska bra summa med pengar!! fom 1 december till idag!!
Så typiskt att jag fick en kass lön också, den gick ju till räkningar, hade bara ngn tusenlapp över men man ska ju ha mat och bensin och så också,  allt på en gång!!

Nu ska jag lägga mig här i soffan under en filt för jag fryser, bvänta på att älsklingen ringer:)
Ska ta ett kort på han sen i sina nya arbetskläder:) ha ha

Tack Linda för kommentaren!! Blev jätte glad! Saknar dig!!
Kram på er..


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback