Ketos test...

Publicerat. 2009-02-11 | 17:34:00
Jag äter ju enligt GI metoden och har gjort sedan 1 januari! Det innebär ju att man minskar ner på kolhydrater och därför undvika bröd, mjöl, flingor, gröt, ris, pasta, potatis eller bönor. Man ska dessutom undvika att dricka någon form av alkohol. Efter några dagar e det meningen att man ska hamna i Ketos
Vad detta innebär kan ni läsa här nedan!
Fick se i går på en av mina favoritbloggar (http://ninninusens.blogg.se/ ) att Lina som också kör GI köpt teststickor för att se om man hamnat i ketos så jag blev sugen på att se om jag också e där... Mitt resultat av testen kommer här nedan:)


" Man kan mäta ketoner i urinen lätt med teststickor som kan köpas på apotek. Om dessa ger utslag så har man ketos (ger de inte utslag kan man ändå ha det, då ketoner i blodet inte alltid läcker ut i urinen). Det innebär att kroppen går till mycket stor del på fettförbränning, och även bryter ner fett till ketoner, som bränsle till hjärnan "


" Ketos är en kemisk omställning i kroppen som uppstår när du äter väldigt lite kolhydrater och därför främst använder fett som energikälla. Fettet omvandlas till ketoner som kan användas som bränsle - därav namnet. För att detta ska hända bör man äta mindre än 40 gram kolhydrater om dagen."




Jag är i Ketos så mycket de bara går!!
Man kissar ju på en sticka och sedan ändrar den innersta fyrkanten färg, och så jämför man på den färgskala som finns på burken och jag hann knappt ta upp stickan för än de visade mörk lila. :) Så här bränns det fett ha ha

Bad Niklas kissa på en när han kom hem förut för att se om de verkligen funkade och de gör dem, han fyrkant ändrade inte färg alls, så han bränner inte fett!!! :) ha ha

Tack Lina för tipset och lånet av "ketos infon! :)



Kommentarer
♥ Sanna

Hej vännen! =)

Nu är jag tillbaka i kalla Sverige. Har haft det kanon!



Kul att man har varit saknad! =)

Har faktiskt saknat att blogga och jag har saknat er som läser också, men nu kör vi igen. =)



Hur går det för dig?

Kram kram!

2009-02-12 @ 11:40:32
URL: http://giblogg.se

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback