EMELIE & NIKLAS

Publicerat. 2009-01-06 | 23:36:00
Jag & min älskling Niklas


Vad heter ni? Emelie & Niklas
Hur träffades ni? På internet (E-kontakt)
Hur länge har ni varit tillsammans? 8 månader
Är ni förlovade? Nej inte än...
Bor ni ihop? Ja de gör vi sedan Juni 2008.
Har ni barn? Nej, men vi vill ha i framtiden
Har båda körkort? Ja.
Kommer du ihåg er första kyss? Ja:) första gången vi sågs. Hemma i min soffa:)
Vem sa "Jag älskar dig" först? Det var Niklas. De sa han på telefon när han var borta i höstas o jagade!
Vem är äldst? Niklas. Niklas blir 29 i mars och jag 23 i februari.
Vilka stjärntecken är ni? Vi är fiskar båda två:)
Vem fyller först på året? Jag:) ( 23 februari & 5 mars )
Vem är längst? Hm, känns som om vi e lika långa men Niklas e nog ngn centimeter längre.
Vem sjunger bäst? Tror inte ngn av oss sjunger ngt vidare...
Håller ni i handen på stan? Ja alltid! De tycker vi om båda två.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Nej de gjorde vi inte!
Vad har ni gemensamt? Finns inget så direkt vi har gemensamt om man tänker intressen, Men vi älskar varandra ändå:) Och de e viktigaste...
Blev du kär i första ögonkastet? Ja, jag kan inte beskriva känslan jag hade i kroppen första gången jag såg honom!!! :)
Har ni någon speciell låt? Ja faktiskt, Takida med The Dread. Kanske inte en direkt kärlekslåt men vi lyssnade på den hur mycket som helst i början när vi sågs. CD:n i bilen gick på repeat!
Har ni några "fri kort"? Nej.
Har ni stora framtidsplaner? Ja de har vi, vi vill skaffa barn framöver och köpa hus som vi vill göra om som vi vill ha de!
Har ni gråtit i varandras armar? Ja, när Niklas skulle åka till Jämtland och jaga!
Har ni varit utomlands tillammans? Nej, men första gången blir förhoppningsvis i år. Om inte så blir de 2010 när Niklas pappa ska bjuda hela familjen till Turkiet på han 60 års dag!
Vilket är ert bästa minne? Första gången vi sågs. När Niklas kom till mig den 2:a maj och stannade hela helgen! Den helgen var helt underbar & rolig!!

När Niklas kom upp till Lidköping första gången så slutade hans mobil att fungera så han åkte till Statoil och lånade telefonen men jag svarade inte. Han pratade in på mobilsvar och bad mig komma ut till min bil och till slut kom han. På lördagen skulle jag på 40 års fest men Niklas ville stanna kvar hemma hos mig. Eftersom hans mobil slutade fungera bytte vi och jag skulle då låna hans mobil laddare så han följde med mig ut och gav mig den.  Av någon anledning så låste jag min lägenhetsdörr när vi gick ut och där stod Niklas med bara sina bilnycklar när jag hade åkt. Hans mobil låg ju kvar i lägenheten.  Så han åkte hem till Borås och ringde mig så jag fick ringa min hyresvärd som fick öppna min dörr och Niklas åkte tillbaka till Lidköping! Stackarn! Gissa om vi ALDRIG kommer glömma den helgen ha ha!!
Vem lagar bäst mat?  Vi är nog lika bra men de e oftast jag som lagar! Niklas säger att han ska laga massa grytor och sånt med de blir aldrig av ha ha!!
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? De blir mest att vi kikar på tv, surfar på nätet och går ut med Luddis med jämna mellanrum! Jag brukar gå runt och små pyssla här hemma också.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja de gör vi väl men de blir mest när någon ska åka iväg.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Ja, ca 12 mil. Jag i Lidköping & Niklas i Borås.
Blir du lätt svartsjuk? Ja de blir jag tyvärr men jag jobbar på de och det har blivit mkt bättre!
Ringer eller SMS:ar ni mest? Vi sms:ar nog mest.
Brukar nån av er prata i sömnen? Ja Niklas e jätte duktigt på att prata i sömnen. Och eftersom jag e lättväckt så vaknar jag varje gång! Sista gången han pratade låg jag och asgarvade bredvid. Och så klart berättade de dagen efter:)

Blev också sugen på att fylla i denna lista! Lånade den från Maries blogg http://sistersdesign.blogg.se/

Kommentarer
♥ Lina

men åh så söta :)



Vet inte om du fick min förra komentar? Undrade lite hur du ville det skulle se ut, din design alltså. maila mig önskemål på [email protected] så kan ja pilla ihop ett förslag, när tid finns.



kramar!

2009-01-07 @ 21:14:11
URL: http://ninninusens.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback