En dag i naturen!

Publicerat. 2009-01-06 | 19:20:52
Hejsan!
Tisdag kväll och jag sitter här ensam i soffan, eller nej de e jag ju iof inte. Det ligger en gullig hund precis vid mina fötter och sover:) vi tittar på Sing along och har precis ätit en kebab sallad som jag var och köpte. Orakde bara inte laga mat i kväll!
Niklas ligger i sängen och sten sover! Han e visst lite tröttig!

Idag har vi varit och jagat rådjur, jag e ju bara med och tittar men ändå och idag ÄNTLIGEN gav de resultat, dock inte av Niklas utan av en annan kille i jaktlaget. Vi hann knappt släppa hundarna på drev för än de small. Blev skadeskjutning men de hittade rådjuret efter en stunds letande. Tyvärr hade Jambo slitet sönder nästan halva djuret men så blir de där hundarna e upphetsade.
Har varit en skön dag i skogen, tog på mig lagom med kläder för jag frös knappt ngt! Kanske beror på att vi gick mycke också, herregud jag va helt slut. De e ju inte direkt planmark i skogen:)

Det roliga e att jag överraskade Niklas o morse. Han visste inte att jag skulle med. Han åkte kl 7 i morse med Christian för att locka räv innan. Och precis innan han skulle åka frågade han varför inte jag kunde åka med men jag sa att de var för kallt:) Vad han inte visste var att jag i måndagskväll ringde Niklas pappa och frågade om han kunde ta med mig på vägen när han slutar jobbe (slutade 8 i morse) och de va inga problem. Så han var här och hämtade mig och när vi kom fram till stugan sprang jag ner till den och satte mig där inne. 10 minuter senare kommer Niklas o Christian och går in i jaktstugan, först Christian och då får jag sätta pekfingret framför munnen för att han inte skulle säga ngt och sen kom Niklas in, han spg mig inte först och sen såg han mig och den minen kommer jag aldrig glömma. Han blev helt chockad:) ha ha och glad så klart! Han kom fram till mig, kramade om mig, pussade mig och sa att han tyckte de va roligt!! hihi
I mpndags kväll gjorde jag iordning min matlåda att ta med till skogen och jag skalade morot o la i påse men han fattade inget:) Roligt med lite överraskningar ibland:)

Sitter och funderar på om jag ska plocka iordning i köket och sen torka av golvet där inne... Ser ut som jag vet inte vad!

Ska ni göra i kväll??
Kramar i massor!

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback