Lördag!!

Publicerat. 2009-01-31 | 12:58:11
Hejsan!
Underbara lördag!
I går innan jag gick och la mig bestämde jag mig för att idag skulle jag sova tills jag vaknade, är ganska trött på när alarmet på morgonen ringer. Och jag sov tills jag vaknade kl 11, helt underbart! Blev dock en sen frukost idag men så får de bli:)
Både jag och Niklas e hemma och vi vet inte vad vi ska hitta på riktigt! Är sugen på att åka till stan och titta på alla fina vår kläder som börjat komma in men vår ekonomi e inte den bästa, eftersom Niklas fortfarande inte fått sina pengar från Alfa Kassan. Vi ringde dem i torsdags och då sa de att de som fick pengar sist nu väntat i 10 veckor så hon trodde att han får sina nästa vecka, de får vi verkligen hoppas på!
Har inte betalat in hyran för februari än men vi har varit i kontakt med hyresvärden och berättat om Niklas Akassa och han var väldigt förstående. Vi är ju ett litet hus på bara 6 lägenheter så han sa att vi betlatar bara in när Nikals pengar kommer och de e ju skönt! Jobbigt bara att veta att man släpar efter men de e ju ok liksom!

I går kväll blev vi bjudna till Lars och Lina, vi åt tacos och Lars bad oss köpa med oss sallad för de var det enda de inte hade. De var Niklas som pratade med Lars och jag frågade då Niklas om de e isbergs sallad de menar eller ALLT som ingår i en sallas, man vet ju hur killar kan tänka ibland, men nej de var bara isbergs sallad, så jag sprang in på Ica på vägen dit och köpte isbergs sallad, och när vi kommer till Lars och Lina tittar hon så konstigt på mig och säger jaha köpte ni inte gurka och tomat och sånt? Ha ha vi började as garva och jag förklarade då att jag frågat exakt vad de var vi skulle köpa!
Så Lars och Nikas fick allt sätta sig i bilen och åka till affären för att köpa SALLAD!! ha ha KILLAR!!
Men till slut fick vi vår taco och efter de spelade vi så klart Guitarr Hero! Körde faktiskt på medel och de fick ganska bra:)

I mrrn e de söndag och då hoppas jag på att min far kommer hit:)

Hoppas ni får en bra Lördag!


Tog kort på Niklas när han spelade:)
Kram Emelie

Då har man ätit lunch, prövade faktiskt ngt nytt idag!
Nämligen blomkåls mos, fick tips om de på Sannas blogg:) Och de va faktiskt jätte gott! Man kokar blomkålen i grädde och sedan mixar man det. Till de hade jag korv. Ica:s kryddade med 78% kötthalt!


Bilden blev inte så bra  :)


Kommentarer
♥ Simon

Far...Son då ?!



Heter faktiskt Ibsergs SallaT, inte SallaD :p

2009-01-31 @ 13:52:12
♥ Sanna

Haha! Jag och Emil gick upp halv två idag, så för oss blir det ingen frukost. Blir pizzan som är kvar från igår.. =)



Tacos är gott, men åt du det? Jag bara undrar, för det är ju inte så bra GI... =S

Kramar!!

2009-01-31 @ 13:53:23
URL: http://giblogg.se
♥ Sanna

Nä, jag bara undrade. Skulle också vilja äta tacos, men den där kryddan som man köper och har i är ju inte så bra. Så därför undrade jag hur du gjorde. =)

Vad hade du i för kryddor?



Ja, jag dricker det ibland. Men inte så ofta. Håller mig till vatten och loka.. =)



Kram!

2009-01-31 @ 15:37:23
URL: http://giblogg.se
♥ Sanna

Ja, precis. Är ju inga kolhydrater i light. Därför ska vi prova göra en dessert ikväll på fun light. =) Finns recept i min blogg på det.

2009-01-31 @ 16:07:37
URL: http://giblogg.se
♥ Lina

Hej!

Va roligt att du hittade till min blogg :) Jo GI går faktiskt över förväntan, trodde att jag skulle bli knäpp utan bröd, pasta, potatis och ris, men det funkar jättebra, och jag klarade tom. gårdagens kalas utan att fuska trots att det var godsaker överallt och att folk terrade mig :P

2009-02-01 @ 10:08:17
URL: http://lvdp.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback