Hus...

Publicerat. 2009-03-08 | 17:05:32
Hejsan!
Söndag då och inte så många timmar kvar av denna veckan, känns trist! Har en lååång arbetsvecka framför sig!!
Idag har de varit en mycket lugn dag! Niklas har varit ute och jagat lite och jag har lagat mat och håller på med tvätten!
Tvättar inget på vardagar utan försöker göra det varje söndag istället!!

Kanske undrar vad rubriken innebär...
Har kanske nämnt någon gång innan att Niklas länge varit sugen på hus. Långt innan hans ens träffade mig! Och de är väl hans stora dröm kan jag tro, för han e inne varje dag på henet och kikar! Han känner at han gjort sitt i en lägenhet och vill gå vidare. Jag har väl dock delade meningar om det.
Men i går i alla fall var Niklas inne på hemnet och kikade och såg då att ett av husen som inte ligger alls långt ifrån hans mamma o pappa är till salu. Där inne har det tydligen bott en gammal tant som Niklas ofta var hos när han var liten! Så nu pratar han inte om ngt annat än detta huset! I går var vi hos hans föräldrar och då berättade han för dom och de tycker också om de huset och vi alla 4 är sugna på att gå på visningen och se hur det ser ut!
Problemet är ju dock att Niklas inte har fast jobb, blir ju lite svårt att låna pengar då men Niklas mamma och pappa sa direkt i går att de ville hjälpa oss...
Huset har ett utgångspris på 775 000:- vilket e MYCKE pengar! Men sen behöver man kanske låna upp lite extra för renovering och så... Inte så mycket som behöver göras dokc, nya golv, målning och tapetsering, renovering av toaletter samt kök.
Men Niklas och hans föräldrar tror att vi skulle bo billigare i de huset än vad vi betalar i hyra nu eller vad vi kommer få betala om vi ska flytta till en större som vi vill göra.
Så ja jag vet inte, som sagt jag har delade känslor i detta. Hus känns lite väl eftersom att jag inte e så gammal men jag förstår Niklas. Samtidigt som de skulle vara super kul att få sitt eget och göra om som man vill...
Både jag och Niklas har händiga pappor och Niklas pappa blev redan sugen i går på att börja greja, han e ju rörläggare och de e ju inte fy skam i  ett sånt läge:) Är det ngn som e nyfiken så kan ni gå in på följande länk:
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/372567



Ja vi får väl se...
Känns inte som att vi har såå stora chanser men man kan ju alltid hoppas...
Kram på er

Kommentarer
♥ -marie.sistersdesign-

hur dar du tänkt med kläderna? har du fört över?

2009-03-08 @ 21:03:15
URL: http://sistersdesign.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback