Besök hos barnmorskan:)

Publicerat. 2009-11-24 | 13:20:02
God Middag!

Idag har jag varit hos BM, idag fick jag gå utan Niklas då han visst hade planerat in jakt med Christian men vad gör det, han har ju varit med alla de andra gångerna. Så jag tyckte det var OK att gå ensam. Hade ju dock tänkt att han skulle filma när vi lyssnade på hjärtat men det fr bli nästa gång.
Vi började med att ta prover, hon skulle bla ta reda på min blodgrupp ifall jag skulle behöva blod efter förlossningen (i ett sånt läge är man glad och stolt att man är blodgivare) hon kollade också mitt blodvärde och så.. de var dock lite lågt men jag skulle fortsätta med mina järntabletter och hon tipsade mig om att ta dem med juice på kvällen innan jag går och lägger mig...
Sedan gick vi in på hennes rum och vi gick igenom lite saker samt satte upp en ny tid för besök som blev den 21 december:) Vi bokade faktiskt in den andra tiden också då hon tyckte att jag skulle göra en sockerbelastning igen, fy fan!! Det som smakade så illa men hon sa att det kanske går bättre denna gång, hon trodde att det berodde på att jag var så tidigt in i graviditeten sist och mitt illamående som gjorde att det var så obehagligt men nja jag tvekar ändå. Denna gången ska jag i alla fall ta med mig en citron;) Sedan ska man ju vänta 2 timmar innan de kan utläsa om jag har graviditetsdiabetes och under den tiden ska vi kolla magen och prata:) Får se om Niklas kan förja med den gången eller om han jobbar vilket jag iof hoppas:)
Hur som helst, idag skulle ju måttbandet fram också...  Dags att mäta magen (sf-mått) och mitt låg på 25 cm vilket var bra:) Till sist lyssnade vi på pyret och idag hade hon svårt att få in hjärtslagen bra då bebisen rörde sig massor, men till slut gick det och det slog 155:) Vilket tyder på att det e en tjej;) I alla fall enligt alla de konstiga saker man kan läsa om på nätet men det kan man ju inte lita på men det e lite kul att "reta" Niklas;)
Fick också ett litet häfte som handlar om amning som jag ska läsa.. roligt!! :)

Nu ska jag laga mig lite mat tänkte jag och kika lite på TV innan det bär iväg mot jobb, känns inget betungande idag att gå dit för jag vet att jag ska vara ledig i 6 dagar f.o.m i mrrn!! Underbart!
Har massa roliga saker vi ska göra, Ullared i mrrn med min älskling, hemma på torsdag och Kvänum på fredag, smyckes party hos Malin-sova över hos mamma och pappa och åka till Lidköping på Lördag och då ska jag ha salladsrulle från ROMA:) ha ha ha ha ha

Ha en bra dag, det ska jag ha!

Kram

Kommentarer
♥ Anonym

kan du inte ta kort på magen ? :)

2009-11-27 @ 16:13:06

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback