Vecka 23....

Publicerat. 2009-11-07 | 13:22:07
God Middag!!
Helgen har kommit men för mig blir det dock inte så mycket helg utan mest jobb tyvärr men men så e det:)
Idag jobbar jag iof bara 4 timmar mellan 17 & 21 och i mrrn mellan 8.30-17.
Niklas är och jagar och jag hade tänkt att plocka iordning och städa lite men jag har verkligen ingen ork till det! Jag har i alla fall tagit mig ner till källaren och fått igång en maskin tvätt. De senaste dagarna har jag känt mig väldigt trött och hängig:( Jätte jobbigt!
Har börjat med järntabletter varje dag nu så jag hoppas det blir bättre...

I går när Niklas kom hem från jobbet var han lite nere, han har ju jobbat på Uponor i Fristad den senaste månaden och i går hade de tyvärr sagt att de inte behöver bemanningsfolk för tillfället... så Niklas ska inte tillbaka dit på måndag vilket han mer än gärna skulle vilja, han trivdes verkligen där och tyckte det var roligt! Han har haft otur det sista, på de ställen han trivts har han fått lämna. Men chefen där på företaget hade sagt åt Niklas att de var väldigt nöjda med honom och helst inte ville skicka iväg honom men att de skulle höra av sig så fort de ska tillsätta mer folk, det är tydligen bara tillfälligt då de gör artiklar till bergvärme och just nu är det kärle i marken och på så sätt inte lika stor efterfrågan!! Nej så han var inte alls på bra humör. På måndag ska han ner till sin chef på bemanningsföretaget och förhoppningsvis få börja arbeta ngn annan stans, planerna är ju också att han ska ta truckort i veckan, det är de som sätter käppar i hjulen för honom när han söker jobb!
Han har varit i kontakt med Adecco, även det bemanning tyvärr men just nu är det de enda som finns i dessa kristider och de ville mer än gärna att han skulle börja där men som sagt utan truckkort kan han inte det... så just nu är han glad över att ÄNTLIGEN få sitt kort till A, B och C truck, som han sååå länge velat ta!!
Adecco söker tydligen endel lagerarbetare till Ericsson i Borås:) 
Så nu håller jag tummarna för honom...
Vårt enda mål för Niklas förutom att få ett fast jobb men vilket känns helt omöjligt just nu är att han i alla fall ska få jobba till 1 dec för då får han äntligen ut full akassa och sen ska ju faktiskt Uponor anställa i december:)
Nej det kommer gå bra, vi tänker positivt!! Det mår man bäst av!!

Idag är det lördag vilket betyder "veckorbyte" för oss:) Idag går vi in i vecka 23!
Såhär ser det ut just nu!!

Hoppas Ni får en bra helg!!
Kram Emelie & Niklas


 
Du är på dag 155 av 280. (55,4%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 0 fulla dagar (v22+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 12 mar 2010
Du har 125 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback