Vecka 20...

Publicerat. 2009-10-17 | 20:53:26

God kväll!!

Precis hemkommen från jobbet, skönt! I mrrn är jag ledig och då ska det tvättas och städas här hos familjen Forsberg/Friberg!! Ser ut som hej kom och hjälp mig!
Jag hade tänkt mig en mys kväll nu när jag kom hem, började med att jag fick en bamse kram av min älskling men sen blev det inte mycket mer än så... han ska tydligen titta på family guy och jag hatar det programmet, så här sitter jag och väntar på att de ska ta slut och på att min cider ska bli kall som ligger i frysen;)

Idag är det lördag vilket nu innebär "veckobyte" Idag går vi nämligen in i vecka 20 (19+0), så när denna vecka är över har vi gått halva tiden:) Det går fort samtidigt som man tycker att de går sååå segt, man längtar så efter den lilla... Ngt så otroligt mycket så man inte ens kan beskriva det.. vi vill ja vår bebis nu!! ;)

Förra veckan började vi med att ta magbilder.. och ska försöka komma ihåg att göra det varje lördag fram till BF..
Dock kommer jag inte att lägga ut några bilder, inte än i alla fall...:)
Men folk har börjar kommentera min mage mer och mer nu och det är roligt!!

På fredag ska jag åka till Ullared tillsammans med min arbetskamrat Sandra, hon skulle dit och handla lite och frågade om jag ville hänga med:)
Ska ta med min lista på bebis saker som ska köpas:) Tänkte beta av listan lite.. hi hi


Denna fina t-shirten har jag på mig idag och mitt fina bola smycke;)


Mina 2 prinsar..

Du är på dag 134 av 280. (47,9%).
Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 0 fulla dagar (v19+0).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 12 mar 2010
Du har 146 dagar kvar till beräknad förlossning.

Fostret: Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 centimeter långt och väger runt 250 gram. Mängden fostervatten är ungefär en halv liter.

Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna.


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback