Vecka 21 :)

Publicerat. 2009-10-25 | 18:53:34
Gör kväll!!

Söndag och helt klart veckan ståkigaste dag.... Söndagar e aldrig roliga vad man än gör!!
I kväll tänkte vi laga tacos och jag ska se på Ensam mamma söker så klart;)

I går förmiddag var jag på stan med mina två arbetskamrater Ida och Sandra. Jag och Ida var där för att hitta ngt mer att ge Sandra på hennes födelsedagsfest senare på kvällen! Efter en stund kom Sandra och fikade med oss, var trevligt!
Kl 6 bar det av mot Sandra, min älskling körde mig dit! Det bjöds på bål och snacks men gulliga Sandra hade lagt herrljunga cider på kylning till mig! Lite senare på kvällen kom en sex tant och man fick sig många härliga skratt!! :)
Sandra fick ju en tavla av oss, samma som jag gett mina föräldrar och en sån jag och Nikas har också:)
Hon blev super glad!! Bild kommer längre ner....

I fredags var ju jag och Sandra på Ullared! Alltid lika kul att åka dit!
Jag hade mest för avsikt att köpa lite bebis saker.. jag och Nikalas hade skrivit en lista på vad som skulle köpas och jag hittade det mesta på den:) Fick ett godkännande av Niklas att det var OK att jag handlade, han tycker inte det e sååå kul medans jag ÄLSKAR det:)
Har fotat lite av de fynd jag gjorde... vi är verkligen super nöjda med sakerna och Niklas tyckte allt var jätte fint!!

I går bytte vi veckan också...
Nu är vi i vecka 21... Nu går det undan och ja, magen känns mycke annorlundare:) Nu växer det så det knakar...
I fredags var vi på mödravården, och då fick vi lyssna på bebisen hjärta:)
Vi blev rörda båda två och vi bara tittade på varandra och log, och visst kom det lite tårar också:) BM sa att hjärtat låter jätte fint och att allt är helt normalt! Skönt att höra... BM fick verkligen in hjärtljudet bra det sista..
Det var verkligen roligt att få höra det:)
Vi ska dit igen i slutet av november och då ska de börja mäta bebisen och vi får lyssna på hjärtat igen:)

Såhär der det ut just nu!!

Du är på dag 142 av 280. (50,7%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 1 full dag (v20+1).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 12 mar 2010
Du har 138 dagar kvar till beräknad förlossning

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln. Fostret har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Hjärnan har i stort sett fått alla sina nervceller. Nervcellerna utvecklas framför allt under veckorna 10–20. Detta är en extra känslig tid, men efter det är risken för hjärnskada mycket liten. Barnet är fortfarande väldigt outvecklat och skulle inte kunna överleva utanför din mage.


Här kommer lite bilder från Ullared och på Sandras present:)
Ha en bra kväll!
Kram


Babysitter som farmor & farfar betalade..
Pris: 229:-


Badbalja
Pris: 79,95:- + 39,95 för "badstolen"
Hittade precis samma badbalja i en babybutik i stan för mer än det dubbla priset!!!



Söt badcape
Pris 59,95


Underbart söt sovpåse
Pris: 34,95


Jeans, dessa kunde man ju bara inte låta bli!! :)
Jätte mjuka!
Pris: 79,95
Kanske inte så jätte billigt, såg liknande på HM i går för 99


Amningskudde
Pris: 99:-


Fick i uppgift att titta på åkpåse till lilla Saga också..
Hittade denna fina
Pris: 229:-!!!!!
Samma sak där, i barnvagnsbutiken i stan, ca 895:- bara för att det står Brio, emmaljunga eller ngt annat på den. På denna står det Babyboom;) och den funkar nog lika bra;)
Man betalar verkligen för märket....




Detta var lite av det jag köpte:)
Hade ju som sagt innan skrivit en lista ihop vad vi skulle köpa, och har kikat runt i butiker här i stan för att se vad de tar för pris på sakerna, bla spjälsängsskydd. Jag köpte ett svart för 109:- och i stan tog de nästan 300:-!!
Så ja man tjänar på att besöka Ullared för det är endel saker som behövs när den lilla kommer:)
Kom på några saker som jag glömt köpa så de tänkte jag inhandla den 12:e när Linda kommer ner:)


Sandras present:)


KOMMENTERA GÄRNA...
TROR ALLT DET E NÅGRA SOM LÄSER, VORE ROLIGT ATT FÅ NGT ATT LÄSA:)





Kommentarer
♥ Lina

Åh vad mycket fint du har hittat!! Och jisses vad fin tavlan blev - en sån ram ska jag med leta upp!



Köpte du din på ikea? Minns du för hur mycket? (ingick passpo.. grejjen?)



Är det OK om jag lånad din bild och lägger ut på bloggen? Annars kan jag vänta tills jag själv köpt en sån ram, men hade varit kul o visa andra :)



kramar!

2009-10-25 @ 20:53:30
URL: http://ninninusens.blogg.se/
♥ Emelie

Nu satte du verkligen igång min längtan efter att åka till Ullared!!! :)

2009-10-25 @ 21:36:27
URL: http://bebismamma.blogg.se/
♥ Lina

men jaaaa!! Snälla rara söta du! Kan du köpa några sånna ramar till mig?



Kan maila dig, så kan väl du maila tillbaka ditt kontonr så kan jag sätta in pengar redan nu.



Du e toppen! kram

2009-10-26 @ 09:12:17
URL: http://ninninusens.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback