Vecka 14...

Publicerat. 2009-09-04 | 12:47:53

I förrgår gick jag in i vecka 14, fort går det! Tycker inte det va länge sedan jag testade positivt och då var jag i vecka 5!!

Jag mår fortfarande illa till och från....


Bebisen v 14

Nu är bebisen ungefär 9 centimeter lång och väger cirka 43 gram. Nu växer kroppen fortare än huvudet. Denna vecka kommer den papperstunna huden att täckas med den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och vanligtvis försvinner innan bebisen föds. Ögonbryn börjar växa och huvudet kan vara täckt med dunigt hår, men det är svårt att förutse hur ditt barns hår kommer att se ut efter förlossningen.

Kring den här tiden kan fostret gripa, kisa, rynka på ögonbrynen och grimasera. Det kanske till och med kan suga på tummen. Forskare tror att dessa och vissa andra rörelser utvecklas i takt med att impulser i hjärnan utvecklas.




Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback