Vecka 17...

Publicerat. 2009-09-23 | 12:49:45
Hejsan!!

Ledig idag vilket känns toppen!!
Har precis tagit mig en dusch, sitter nu i bara omsvept i handduken i soffan och myser lite...
Niklas ligger fortfarande och sover gott i sängen, och jag kan inte låta bli att gå in och pussa på honom lite då och då. Han e raka motsatsen emot mig, jag är lätt väckt och när han sover skulle man kunna avfyra en raket under sängen utan att han ens reagerar...
Jag ska alldeles strax åka ner till stan en snabbis, min deo e slut och då menar jag verkligen slut, jag kör liksom på plasten i botten och de e inget vidare skönt, tandkrämen och är också slut.. lika så toa pappret.. ha ha
När Niklas vaknat ska vi åka ut till hans föräldrar, det är dags att stycka rådjuret han sköt i helgen, JA han sköt ett och gissa om han va mäkta stolt!!
Annars blir det väl en lugn dag, ska kika in i tvätt stugan när jag åker sen och se om det finns ngn tvätt tid i kväll, annars blir det idol och efterlyst, det måste man ju bara se. Är nyfiken på om de har med ngt klipp från idioten som för ngn vecka sedan satt och lipade i tv att hans blivinade fru var borta men så tyder det på nu att de e han själv som mördat henne... då är man inte särsklilt normal..

Idag är det onsdag vilket betyder att vi går in i en ny vecka, nämligen vecka 17, och graviditetsmånad 5! Idag är det 11 veckor sedan vi fick reda på att jag var gravid.. veckorna springer verkligen iväg...
Det börjar kännas mer och mer på magen att den ändras... :)

Ha en bra dag för det ska jag ha:)

Kram!

Vecka 17

Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett. Troligen har du gått upp två-fem kilo i vikt. Sexlivet kan vara alltifrån blomstrande till att inte fungera alls. Däremot har man vanligen samma behov av närhet som tidigare, kanske till och med mer.

Fostret: Redan nu kan du känna när ditt barn har hicka. Det känns i så fall som mycket regelbundna fosterrörelser. Skelettet är synligt på röntgenbilder. Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen. Fostervattnet som fostret rör sig är rent och sterilt och byts flera gånger om dagen. Barnets hår har börjat växa och bli längre.


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback