Dagarna i Eskilstuna.

Publicerat. 2010-04-29 | 17:31:10
Hej!!

Då var jag och Melwin hemma igen från Eskilstuna...
Vi har haft det jätte bra tillsammans med Linda, Daniel och lilla Tindra. Melwin var jätte duktigt under resan dit, han sov så gott i vagnen och i bilbarnstolen. Kanske för att tåget gungade?? ;) Han var bara vaken en liten stund och fick mat.
Linda mötte upp oss vid tåget och sedan åkte vi vidare mot Västerås för att gå på Ikea samt några andra butiker. Första gången Melwin var på Ikea och jag man väl bara säga att han typ skrek sig igenom hela ikea.. han ville inte alls vara med. Fick bära på honom typ hela tiden men inget passade. När han fått mat och jag ruskat vagnen ordentligt somnade han till slut. Senare på kvällen besökte vi Tindras farmor och faster, då var han riktigt skrikig, så Tindras farmor gick runt med hon för att försöka få han lugn, Linda tyckte jag skulle testa att ge han mer mat, kanske var han hungrig? Han åt ju på sina händer men jag har ju bara haft de i huvudet som läkaren sa sist vi var på barnmottagningen att han fått alldeles för mycket mat. Men jag testade, han fick 160 ml på kvällen när vi skulle lägga oss och han åt utan problem upp allt och inget kom upp. Han somnade gott och vaknade inte för än halv 8 på tisdag morgon!!!!! Fortsatte att ge han 160 ml när han bad om det och han har varit hur nöjd som helst resten av dagarna. I tisdags kväll somnade han till och med i min famn på kvällen och de har inte hänt på länge eftersom han bara skrikit!!
Samma sak på onsdagen, nöjd tille och han kunde utan problem ligga i vagnen utan att jag vaggade den och han somnade.. helt underbart! På tåget hemn var han också jätte snäll, han sov en bra stund i bilstolen, vaknade och fick mat och sen somnade han i min famn!!! :) Sååå mysigt!
För det mesta har vi gått på stan, fikat och lunchat. Riktigt gottat oss;)
Vi fick ju också se de lilla underverket Tindra, sååå söt e hon:) Och liten, men lilla plutt blev en stor plutt bredvid henne;) hi hi Lite bilder från resan kommer lite längre ner.

Idag har vi tagit det lugnt, Melwin vaknade kl 5 och ville ha frukost, han åt 160 och sen hoppades jag på att han skulle somna om, vi gjorde väl de små korta stunder men han låg mest och knorra, han fick lite mer käk halv 8 och efter de kommer jag inte ihåg så mkt mer än att Melwins morfar ringde och väckte mig men Melwin sov lugnt vidare, vi har varit ute och gått en sväng i det gråa vädret, men de var skönt ändå. Nu ligger Melwin i vagnen och sover på uteplatsen, skönt att han har ro till att göra det nu, var ganska påfrestande när han höll igång med skrik hela dagarna...

Om en stund kommer Niklas hem, han är nog på Adecco Bemanning just nu och skriver papper... han ska ju sluta på de jobbet han e på nu, närmare bestämt i mrrn. De hade så lite att göra, och tur som han har med jobb ringde Adecco honom för en veka sedan och undrade hur han hade det med jobb. Utan att han ens sökt ngt, de erbjöd honom att börja jobba helger på Uponor som ligger i Fristad typ 5 min gångavstånd från oss och som han för övrigt jobbade på i höstas och där trivdes han så de blir nog bra detta. Han gör väl 40h helger fre-måndag och är hemma resten av dagarna och de betyder ju att jag kan jobba några dagar i veckan och så så sätt sparar vi föräldradagar!! Toppen!!!
När min pappa ringde i morse sa han också att de behövde folk och att Niklas kunde jobba där kanske, hm tänk om han kunde jobba där ngn dag i veckan, de vore ju underbart i så fall:)

Nästa vecka ska jag gå bredvid på ett nytt ställe som personlig assistent. Passar perfekt nu när Niklas är hemma på veckorna, han fick för övrigt prov anställning till 1 november!! Skönt!! Man kan ju hoppas sen att han får stanna kvar på företaget!! :) Måste ringa försäkringskassan i mrrn och kolla hur det verkar med föräldra dagar nu när Niklas är hemma och jag kan jobba, då sparar vi ju dagar. Hoppas man får göra så...
Ngn som vet? Eller måste man ta ut dagar?

Här kommer bilder...


Melwins första tågresa:)




Glad skit:)


Tindra och Melwin myser i Melwins vagn;)


Mys mys...


Cooling, nya skor och ny bad hair day mössa. Allt från Name it...


Sötisarna sov så sött när föräldrarna moffade i sig Slagsta glass...


Utanför Elgiganten. Vi väntar på att de ska öppna så vi kan köpa Avatar filmen som släpptes;)


Melwin sov gott i vagnen...


Melwin och Tindra, min lilla plutt blev helt plötsligt stor:)


Jag och Melwin tillsammans med Linda och Tindra.


Tindra i den fina koftan och mössan som Melwins mormor stickat till henne....


Tindra tillsammans med sin pappa Daniel.


Sötisen somnade gott på hemvägen...




Söndagsbad...



Skön stil i vagnen idag:)




Kommentarer
♥ alexandra - AALEXANDRAT.SE

ååh så söta bebisar!

2010-04-30 @ 15:02:15
URL: http://aalexandrat.se

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback