Vagga & Barnvagn...

Publicerat. 2010-02-16 | 12:58:47

Hej!
Ja den senaste veckan har bara bestått av att åka fram och tillbaka till förlossningen. Ingen jätte rolig sysselsättning men ett måste, jag är tacksam att de hjälpt mig!!
Både jag och Niklas har varit jätte oroliga hela veckan och har väl känt att vi inte riktigt haft kontroll över situationen. Vi båda har väl varit lite nere. I går var jag på förlossningen sist med min fina urinsamling och de gjorde ytterligare blodprover, bloftryck och ctg på bebisen, som vi förövrigt fick skrattanfall när vi gjorde det:) Dosorna fick inte riktigt kontakt med bebisens hjärtljud så Niklas eller "pappa" som barnmorskorna sa fick sitta så sängkanten och hålla i dosan, och bebisen var helt galen, den bara sparkade och sparkade så det sprakade i hela dosan och magen åkte upp och ner, både jag och Niklas skrattade så vi grät:) Det låter ganska högt när man rör vid den där dosan:)
Efter en bra stund kommer läkaren som tittat på mina provsvar och han har då kollat över alla som jag gjort den senaste veckan och kan konstatera att havandeskapsförgiftning är nog ett starkt ord för mig just nu, man ska nog kalla det "en början"
Proverna tyckte han såg bra ut! Men jag ska fortsätta besöka spec. mödravården tills bebisen väljer att komma ut! Jag pustade ut ordentligt och kände att jag fick lite nya krafter tillbaka... skönt!

I lördags var jag och Niklas hemma hos min mamma och pappa!
Fick god mat och fika och hade det jätte mysigt!
I deras finrum stod en super fin vagga som jag så gärna ville ha till bebisen, visst iof att mamma köpt en men hon hade sytt täcke, kudde och spjälsängsskydd samt stickat en "pippi" filt och bäddat så fint med:) Den fina vaggan fick följa med oss hem och nu står den i vårt sovrum och väntar på bebisen. Mamma hade också stickat en super fin "overall påse" eller vad man nu ska kalla det:) Den ska packas ner i BB väskan som för övrigt är klar:) 
Vi längtar sååå mycket efter att den ska komma ut!
I går när jag och Niklas tog en välbehövlig dusch tyckte Niklas att vattnet kunde gå snart värkarna sätta igång för han orkar inte vänta längre, han vill att bebisen ska komma ut! Han är jätte förväntansfull:) Sötis...

För ngn vecka sedan bäddade jag i barn vagen också, så den är också klart:) Blev super nöjd, jag brukar inte stryka men nu gjorde jag det så det är slätt och fint...
Även skötbordet är på plats, redo för blöjbyte;)

Kram


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback