Mys i duschen...

Publicerat. 2010-06-15 | 23:18:27
God Kväll!
Idag har Melwin duschat för första gången!! :)
Jag bestämde mig för att ta en dusch i morse när jag vaknade, jag satte Melwin i babysittern och kikade ut på honom flera gånger och han satt där nöjt och spanade. Jag började fundera på om jag inte skulle ta av han och se om han tyckte om att duscha, så jag gjorde det. Jag började försiktigt med att han fick vatten på benen och de tyckte han var okej, fortsatte med överkroppen och även de var okej, han verkade gilla det. Testade sedan med att ha hela han under vattnet och till min förvåning sa han inte ett ljud. han bara hängde där på min arm och såg ganska nöjd ut:) Min lilla goding! Så hädan efter blir det nog mys i duchen istället för badbaljan. Det var helt underbart att ha honom så tätt intill sig, hud mot hud... åh jag tyckte de var så mysigt!! Jag kunde inte låta bli att pussa på honom hela tiden och säga hur mycket jag tycker om honom!!!! Niklas tog lite bilder på oss:)

Åh, en sak till. Min lilla kille kan vända sig från mage till rygg:) han gjorde det första gången hemma hos mina föräldrar i fredags och i går låg Niklas tillsammans med honom i soffan och då gjorde han det igen, flera gånger på raken. De ser så kul ut, han tar liksom sats med benen och sen putar han liksom med rumpan och sen vänder han om:) Och han ser så förvånad ut varje gång- vad hände?? :) Jag lyckades filma det....

Idag har det varit ganska OK väder, solen har varit framme men som vanligt tycker jag, har det ju blåst endel...
När vi gjort oss klara åkte vi till Niklas föräldrar för att äta lunch, sedan körde vi Nikals pappa till stan för en avtackning..
I kväll har jag bakat en rabarberpaj som jag bjöd grannarna på, vi har suttit ute på vår uteplats och pratat och haft det trevligt!
En av våra grannar jobbar på Ica här i Fristad och jag har blivit så sugen på att börja arbeta där, som extra personal liksom, inringning... jag har skickat en ansökan men hon har också lovat att prata med sin chef för de behöver ngn som de kan ringa om ngn blir sjuk och så... jag är ju inte ute efter ett "jobb" liksom utan bara lite då och då och vem vet, de ena kanske leder till det andra sedan att man får jobba mer och sen kanske man till och med får jobb... de vore ju drömmen:)
Så vi får se hur de går:) Skulle jag få komma in och jobba ngn dag så betyder ju de också att jag kan spara mamma dagar och vara hemma längre med min prins:)

Nej nu ska jag mysa ner mig lite i soffan innan sängen kallar...





God Natt!!


Min lilla prins vänder sig från mage till rygg...





Melwin e så rolig när han ska nysa, han nyser men ibland får han till så kontiga ljud och de får han här:)
Dock ganska långt in i klippet men stå ut;)


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback