En händelserik dag!

Publicerat. 2010-09-21 | 22:11:17
Niklas gick precis ut med Ludde en sista gång för idag, när han kommer tillbaka ska vi ta en skön dusch tillsammans innan vi kryper ner i sängen.
Idag har vi haft fullt upp hela dagen. Vi vaknade inte för än 10.15 idag!!! Vår älskade lilla prins skämmer bort oss! Vaknade av att han låg och pratade med sig själv och när jag gick upp för att se vad klockan var möttes jag av ett stort leende, åh han e sååå mysig!! Tog upp honom och pussade på honom och sa hundramiljonergånger att jag älskar honom:)
Han fick lite välling och vi låg och små pratade lite i sängen innan vi gjorde oss iordning för att åka till Volvo och se hur bilen ser ut samt prata med dom. De hade tyvärr inte tittat på den än utan de ska dom göra på torsdag morgon så vi får vänta till dess. Hoppade in på Babyproffsen en snabbis när vi var klara på Volvo, har ju funderat på hur vi ska göra med bilbarnstol till Melwin, just nu använder vi ju babyskyddet och han hatar det, han blir jätte ledsen när vi sätter ner honom där. Jag rådfrågade honom och han sa direkt utan att tveka att Melwins stol ska bytas ut. Han tyckte jag skulle åka till Folksams kontor här i Borås och prata med dom och säga de att vi verkligen behöver en stol ganska snart! Jag fick ett nummer till en kvänna på kontoret i GBG och jag ringde henne och hon var jätte trevlig och ville absolut hjälpa oss, hon frågade vilken stol vi ville ha och vi sa att vi vill ha en sån som vi hade innan, en Akta Graco Cosmic, hon frågade om vi visste priset på den och de hade jag ju sett när jag var i butiken tidigare. De hade till och med rea på dom:) Hon sa åt mig att åka till babyproffsen igen och att killen i butiken skulle ringa henne när vi kom dit och de gjorde han, han fick lite uppgifter på vårt ärende och sen fick vi välja färg på stolen och de blev en helsvart! Han satte till och med fast den i bilen, och Melwin blev sååå glad!! Ett stort leende som alltid och sa inte ett ljud på vägen hem!!
Vi besökte polisen idag också, vi satt över en timma för att få hjälp med att fylla i vår skaderapport, men när de väl e vår tur säger de att de inte fått in det i datasystemet än men att jag bara ska skriva in mina egna uppgifter och att försäkringsbolaget i sin tur kan begära en polisrapport så vi får se hur detta går.
Vi får väl hålla tummarna på att det går så smidigt som möjligt!!!

Glömde berätta att jag "räddade" en liten hund i går. Var på väg in till stan för att fixa en sak, när jag nästan kör ur Fristad ser jag något som springer under en långtradare framför mig!! Fösta tanken var: en stor råtta. Men när jag kommer närmare ser jag att det är en liten hund. Jag ställer mig tvärs över vägen, sätter på varningsblinkers och öppnar dörren och den lilla tiken kommer till mig och jag stoppar in henne i bilen. Jag ringer polisen men de har inga uppgifter på ngn som saknar en hund, kass på hundraser som jag är beskriver jag hur den ser ut men åker hem till Niklas för att fråga honom och han säger direkt att det är en Border Terrier. Ringer tillbaka till polisen och uppger rasen och de lovar att höra av sig. Tiken fick komma in till oss och hade jätte roligt tillsammans med Ludde. En stund senare ringer en farbror som bor här i Fristad och jag åker bort med hunden till honom som tackar så mycket, han var bara hundvakt!!!! Berättade vad som hänt och han blev väldigt lättad och tacksam över att jag plockade upp hunden.... Dagens goda gärning:)

Nej nu kom Nikals tillbaka, dags att hoppa in i duchen....

Kram





Gott om glas i bilen, där jag satt låg de visst massa glas...



Fina stolen...


Och en GLAD liten kille som fick sitta skönt:)







Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback