Första "jobbiga" natten....

Publicerat. 2010-09-22 | 17:56:44
Hejsan!!

Onsdag idag.
Lite halvtrötta hela familjen!
I går kväll vaknade Melwin och var super pigg, vi tog upp honom en stund och Nikals tyckte att han var lite varm men tänkte att de kan nog bara vara att han legat under sitt täcke. Vi gosade och sedan bäddade ni ner honom igen men han kom aldrig till ro riktigt, Niklas gjorde en flaska välling till honom och han somnade..... en stund. Han sov oroligt och vaknade till ofta, grät en kort stund och vi gav han nappen och så höll det på till klockan var fyra. Då tog jag upp honom, och han var på glatt humör. Men även då tyckte jag att han var varm så jag hämtade termometern och visst hade han feber, 38,5. Gav honom alvedon,  gjorde lite välling och han mumsade i sig hela flaskan, han fick ligga kvar mellan oss och somnade till en stund men fortsatte sova oroligt!! Vid halv sex gick vi upp, satte oss i köket, tände ljus och jag åt lite youghurt och läste tidningen medans Melwin satt och lekte med en leksak. Gick och la oss igen och då bäddade jag ner honom i hans säng och han somnade faktiskt, gissar på att de var alvedonen som gjorde susen. Sedan vaknade vi inte för än kvart i 11!!!

Vi tog en liten promenad när vi vaknat och nu på eftermiddagen har jag varit på tippen och slängt lite skräp och vi har tagit in sommarmöblerna. Nu tycker jag att sommaren är slut och möblerna kommer inte användas mer i år. Lika bra att göra det i tid så de inte blir stående ute och blir föstörda. Ställde en kruka i hörnet där möblerna stått men nu måste jag köpa en ljung och sätta där i också:)
Längtar tills jag får göra iordning en pumpa och sätta här ute med ljus i, roligt nu när det är mycket folk som går förbi....

Melwin somnade vid 4 tiden och han sover fortfarande, han har inte varit på topp idag riktigt, får se hur länge han vill sova, när han vaknar ska han få lite gröt:)
Svårt att veta vad man ska klä Melwin i nu när man ska gå ut, det e ju lite småkallt. Mössa har vi i alla fall nästan varje dag men sen är det lite knepigare, tunnare overall? fleece tröja? Jacka? När kan man börja med åkpåse, vi har ju köpt en liten tunnare åkpåse som är vind och vattentät och som andas....Såhär på kvällarna om man är ute känns det som om att man kan använda den men jag vet inte. Har i alla fall köpt en jacka åt honom, hittade en på H&M först i grått men tyckte den var sådär, ville helst ha en svart åt honom då de passar till allt och jag hittade en från Villervalla så den fick de bli, den är verkligen jätte fin! Den kostar ju lite men mer än H&M men den kommer vi spara och kanske få användning av igen, annars säljer vi den senare. Villervalla är inget svärt att sälja på Tradera;)

Ha en bra kväll!!!


En slö liten kille i morse...


Ute på promenad, fina jackan på och mössan som mormor stickat...
 Nu får man använda selen i vagnen annars har man en Melwin som hänger över kanten på vagnen! ;)


Denna svarta Villervalla jacka har Melwin fått:)


Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback