Vår älskade lilla prins kan sitta själv!

Publicerat. 2010-09-05 | 23:53:54
Hejsan!
Som vanligt sitter jag uppe alldeled för länge när NIklas är och jobbar. Sömnen hade jag absolut behövt men jag ska bara göra detta inlägget sen ska jag krypa ner i sängen.
Melwin somnade bredvid mig i soffan förut, han låg tätt, tätt intill mig så jag kunde ligga och lukta på honom och pussa på honom, det går verkligen inte beskriva hur mycket man älskar de lilla livet. De e helt sjukt vilken kärlek man kan känna för en sån liten! Han är verkligen mitt allt och jag är så glad att jag har honom!! Världens sötatse!!

Idag sov Niklas en stund så jag och Melwin gjorde oss iordning och tog bilen till stan för att lämna tillbaka lite kläder som jag köpt dubbelt av, kläderna var till Melwin men var osäker på vilken storlek jag skulle ha. Köpte ju de turkosa setet på Kappahl i stl 80 här i Borås men hittade de i stl 74 i GBG i går så jag köpte de med, visste inte vilket set jag skulle behålla men efter att ha prövat på Melwin och insett att de e NU jag tycker om kläderna, så kanske de inte e så kul att lägga dem i lådan och spara tills han är 9 månader, då kanske jag inte tycker kläderna e så kul längre så stl 80 fick åka tillbaka till affären! Melwin har fått lite nya kläder nu och de behövdes verkligen, de flesta kläderna han hade passade liksom över kroppen men är på tok för korta på ärmarna och i grenen så de stramar, ingen höjdare. En pyjamas fick följa med oss hem också, även de börjar bli små... Hittade ett super sött set från name it på Åhlens i GBg i går också, turkos och brun randig body och byxa med en matchande dreglis till:) Åh jag fastande för de direkt och kunde inte låta bli att köpa de, han har haft de på sig idag och han va såååå söt i de:)

Idag har de varit fint väder så jag fick för mig att Melwin skulle få testa sin gåstol ute:) Efter att ha funderat läääänge på vad han skulle ha på sina små fötter när han skulle traska här ute (blev till slut raggsockar) så satte jag ner honom och han tyckte de var så roligt och spännande:) Och många som gick förbi stannade och pratade med honom och de var nog ännu roligare för att skrattade och pratade med alla:) Så lycklig han var! :)
I mrrn när dagiset stängt som ligger precis här bredvid ska vi gå och testa gungan, undra vad han kommer tycka om de:) Spännande!

I fredags innan jag skulle sticka iväg och jobba tog jag fram Melwins lekfilt för att sätta ner honom och se om han hade ngn tendens till att sitta själv, jag sätter ner honom och släpper och vad händer?? Han sitter kvar!! Alldeles av egen maskin! Han kunde sitta!! Både jag och Niklas blev jätte förvånande och lyckliga såklart, vilken känsla, lillkillen kan sitta!! Vår lilla plutt börjar bli stor. Han satt där snällt och lekte med sin bitring:)
Men de där med mat går inget vidare, vi har testat lite olika mat som vi köpt då jag inte fått för mig att laga själv (än) han är inte förtjust i mycke, de kan man väl lungt konstatera! Han grimaserar (stavas?) ulkar och spottar ut allt jag ger honom, förutom gröten! Den tycker han e mumsig! Äpple och päron gröt. Mums tycker han, gapar stort och sprattlar som aldrig förr för han tycker att mamam är för långsam med skeden:) Vi får väl se, de går ju inte över en dag de där med att byta från ersättning till mat men jag tycker de e lite små krångligt! Välling finns ju nu också som man kan ge honom på kvällen/morgon tex. Nej jag vet inte, ngn som har tips?

Nej nu ska jag försöka avsluta här så jag kommer i säng, ska ringa Niklas också och säga god natt! De gör vi varje kväll när han jobbar:)
I mrrn när Niklas vaknat ska han och hans pappa åka till Gällstad och köpa ammunition, jag och Melwin åker nog med så släpper de av oss en snabbis på lager 157, har ju varit där innan och tycker väl inte att de e ngn höjdare men när de ändå ska åka så åker jag gärna med:) De åker ju ändå förbi liksom;) ha ha

På tisdag ska vi styra bilen mot Kvänum:) Ska bli roligt, Melwin vill ju träffa mormor och morfar, jag bokade precis biobiljetter till mig och Niklas på tisdag kväll;) Utan att ha frågat om sällskap och barnvakt;) men jag hoppas min älskling vill följa med mig och se "I rymden finns inga känslor" och jag tror inte att mormor och morfar säger nej till att passa Melwin en stund;) Tycker bion verkar rolig....

God Natt - här kommer lite bilder....



Mamma & Son...


Mamma o Pappa, jag kan sitta själv!! :)








Denna mysiga pyjamas blev de:) Han har den på sig nu och grannarna tyckte han var så söt i den;)




Kommentarer
♥ Malin bergh

Mitt tips ang maten är att ge honom

samma sort flera mål i rad och kanske bara nån matsked per gång. Ge honom en halv flaska ersättning före maten å resten när han smakat. Då e han inte propp mätt men inte jätte hungrig heller. Börja med släta puréer och ge frukt puré efter...

2010-09-06 @ 22:53:29
♥ Chris

Super gullig är han lille Melwin! Vart var pyjamasen ifrån föresten, så fin!

2010-09-07 @ 12:29:23
URL: http://chrisdahlin.blogg.se/
♥ Chris

Ja, eller denna åkpåse är en som är tänkt att använda från april till typ oktober. inte fodrad, men har fleece inuti och ett vatten och vindtätt ytterfodral- jätte bra! samma märke som den vi har likadan i!



ja jag såg de att ni bytt stol till melwin. vi var på babyproffsen idag och rekade lite- han var sååå nöjd när han satt i en sittande stol liksom. inga problem alls. värre när han skulle ner i babyskyddet igen:-D men det verkar som det blir en maxi cosi mobi för oss! gillade den bäst:-D



2010-09-08 @ 17:17:54
URL: http://chrisdahlin.blogg.se/

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback