2010-02-23

Publicerat. 2011-02-23 | 08:22:19

Såhär spenderades min födelsedag förra året, min 24 årsdag. Jag vaknade upp på förlossningen:)
Efter en lugn natt fick jag gå upp och äta frukost och sedan satte de dropp på mig som skulle gå igång värkarna och ja tack de kom igång riktigt ordentligt och jag hade såååå ont! Så ont att jag vissa stunder inte kunde hantera dem. Jag hade droppet under dagen men senare på eftermiddagen kopplade de bort de då jag hade så fruktansvärt ont men jag öppnade mig knappt ngt! Kvällen var lugn, hade en liten värk på kvällen innan vi skulle lägga oss bara.
En födelsedag jag aldrig kommer att glömma:)
Melwin ville inte komma ut på min födelsedag heller , utan han hade det tydligen bra där inne vilket ctg:t visade då han hade värligt fina hjärtslag. Kommer inte ihåg hur mycket jag hade öppnat mig men ca 3-4 cm tror jag! min önskan var ju att få behållt droppet och fått komma in i förlossningsrummet för att få lustgas och på de sättet kunnat hantera värkarna bättre men man var tvungen att vara öppen 4,5-5cm flr att komma in där så det blev inget, tyvärr.
Niklas hade ju inte förberett med ngn födelsedagspresent så han gick ner till pressbyrån på sjukhuset och kom tillbaka med en jätte fin nalle som fick göra mig sällskap i sängen samt en choklasask men de innehållet försvann gansla snabb, inte av mig dock;) hi hi

I övrigt hade vi en bra dag men vi längtade sååå efter att få träffa vår bebis som vi då inte visste var en liten kille:)

Har fått frågan om varför jag blev ingångsatt i vecka 37 och det beror på att jag fick havandeskapsförgiftning och jag så otroligt svullen att jag inte klarade av att fortsätta graviditeten! För mitt ocg barnets bästa bestämde de sig för att sätta igång mig. Vi trodde ju så klart att de skulle gå snabbt och lätt men så blev de ju tyvärr inte, fortsättning förljer i morgon...





Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback