Rix Fm i Fjällen!

Publicerat. 2011-02-02 | 22:37:49



Ja, för er som är trogna besökare av Facebook har säkert redan läst om vad jag vann i morse...
För er som inte vet kommer de här:
I går kväll när jag åkte från jobbet lyssnade jag på Rix Fm i bilen (som alltid) och Christian som är programledare brukar ha tävlingar vid den tiden varje vardag. I går kväll handlade det om att ringa in för att bara med och tävla om en Weekend resa till Åre tillsammans med Rix Fm. Samtal 12 ska man bli och jag tog fram telefonen och slog numret, de gick fram många signaler och jag var på väg att lägga på flera gången men till min stora förväning så svarade Christian och sa att jag var samtal 12 och får vara med att tävla. Tävlingen gick ut på att höra en skidåkare åka utför och innan skidåkaren åker över kanten ska man säga stopp och man ska ju bara så nära kanten som möjligt! Han startar och jag säger stopp när jag känner att de känns bra:)
Christian berättar att jag är frygt 3 sekunder från kanten och att i morgon bitti (idag) ringer rix morgonzoo upp vinnaren i direktsändning  som fått bäst tid under dagen. Säger åt Christian att han redan vet vem vinnaren är och han låter lite lurig och säger åt mig att ha telefonen reda efter 8.
I morse gick jag och Melwin upp vid kvart i 8. Niklas var iväg och jobbade. Gick ut till köket och sätter på radion som för det mesta spelar Rix Fm på dagarna. Börjar mumsa frukost och sen säger programledarna att det är dags att ringa vinnaren som de också säger är en tjej.... mitt hjärta slår och jag hör Roger slå numret och det ringer en signal i min mobil och sen bryts de. Roger säger du att han trodde att han slagit fel nummer så han vill göra om de. Då slår mitt hjärta ännu mer då jag vet att de snart ringer igen. Jag svarar och de grattulerar mig till vinsten av en Weekend till Åre för mig och en person till, nästa vecka tillsammans med Rix Fm.
Resa från Stockholm-Åre tur och retur, fjällstuga, frukost, liftkort, VIP pass till alla Rix Fm platser i Åre:)
Inte helt fel men tankarna kom ju ganska snabbt om hur vi skulle lösa allt. Nikals jobbar helger. Jag jobbar tors-lör. Melwin kan vi inte ta med, hur tar vi oss till tåget i Stockholm, Ludde??
Men.. allt löste sig väldigt smidigt!! Tack vare nära och kära och underbara arbetskamrater!
Niklas fick ledig från helgens arbete och ska jobba någon dag nästa vecka istället, Jag fick ledigt då mina arbetskamrater delar på mina pass, Mina underbara föräldrar tar hand om Melwin och mamma har tagit semester från jobbet för att kunna ha Melwin, hittade billiga tågbiljetter från Skövde som landade på 700 kr för oss båda tur och retur. Perfekt då vi ska åka till Kvänum på onsdag kväll för att sedan åka mot Skövde på torsdag morgon! Ludde får vara hos Niklas föräldrar:)

Spännande:)
Ingen av oss har varit i Åre! Jag åker inte skidor men Niklas gör så han skulle nog hyra och åka lite. Jag har nog att göra ändå. De sänder ju direkt från Åre och de har party på kvällarna med massa artister:)

Ibland ska man ha tur;)


Kommentarer
♥ Linda

Grattis, vad kul! Du hade en riktigt turdag :) Hoppas ni får en underbar resa!

2011-02-03 @ 13:43:57
URL: http://linchisblogg.blogspot.com
♥ Pia Andersson

Vad spännande din blogg verkar vara. kommer med all säkerhet att läsa dina inlägg igen! =P Ha en spännande dag (:

2011-02-22 @ 10:48:43
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback