BORÅS DJURPARK

Publicerat. 2011-07-19 | 07:56:10



I helgen ska vi åka iväg till Borås Djurpark. Melwin har blivit riktigt intresserad av djur och pekar för fullt när han ser något, kan vara när vi sitter i bilen och han ser en ko eller en häst. När vi är ute och går pekar han på katter, hundar och fåglar.
Han säger mu, bä och pippi! :) Så sött!
I lördags när jag och Melwin var i stan en sväg gick vi förbi Viskan och där simmade en and mamma med sina två ungar, Melwin stod bra länge och tittade på dem, pekade och sa pippi. När vi sedan gick förbi när vi skulle åka hemåt hade vi köpt med oss en bit bröd så Melwin kunde kasta till dem men då såg vi inte en enda fågel i Viskan, typiskt. Men vi ska åka iväg en dag till ett annat ställe i Borås där de finns massa änder, så vi kan mata dem lite.

Så, när ni Niklas ÄNTLIGEN är ledig två helger ska vi passa på så vi kan gå hela familjen.
Men nu till den stora frågan, kommer vi bara besöka parken en gång eller blir de fler?!
Ett inträde på Djurparken kostar för 1 vuxen 195 kr!!! (sjuka priser enligt mig)
Ett lejonkort som man har hela säsongen, då kan man besöka parken hur många gånger man vill, de kostar 250 kr!
Även om man kanske tänker nu, att nej vi går bara en gång så kanske jag och Melwin får för oss en helg när Niklas jobbar att vi vill hitta på ngt och då har man ju chansen att gå dit, och Melwin och Niklas kan gå när jag jobbar på veckorna.
Så de lutar nog åt Lejonkort för mig och Niklas. De skiljer 100 kr och då kan man lika gärna köpa ett kort:)
Melwin går in gratis tills han fyller 4 år...

Spännande ska de bli, och picknick korgen får vi packa med oss så vi kan sitta där och grilla lite korv och fika! Mysigt!




Kommentarer

KOMMENTERA HÄR:

» NAMN:
Kom ihåg mig?

» E-POST: (publiceras ej)

» URL:

Kommentar:


Trackback